Saturday, March 12, 2011

Hah?? Ada LAki LAen????


Salam semua...sementara menunggu mkn tegahari ni tetiba terlintas kat pikiran ni...bkn apa dh byk kali dgr kes gaduh org2 bercinta ni...kdg2 itu la kdg2 ini la...yg ada yg bestnya...ada salah sorgnya ckp si dia tak memahami dirinya dan ada org laen yg lebih memahami...mula la kisah cinta tiga segi la, pentagon la...ish3....


So, walaupon tak expert bab cinta nih...tp tau la skit2 cmna nak buat hubungan kita dgn seseorang tu berkekalan lebih la...boleh nak baca...nak apply tu hampa pilih mana2 yg sesuai la noo...ni rsnya tak kesah la utk yg bercinta ka or yg berkwn pon boleh gk..asalkan nak menten kan hubungan hampa dgn sapa2....


Yang paling penting skali, mula2 hampa nih kna la berfikiran TERBUKA haa...terbuka ni bukan apa...terima diri dia seadanya la...kalau mulut dia myk celoteh ka, suka tido atas katil hampa ka, suka maen cucuk2 ka, suka buat hampa sakit hati ka, mulut lazer ka...tu terima jela norhh...hahaha (mulut lazer auuwww oh my god, za takot la...) apa pon hampa jgn la ubah dia jadi apa yg hampa suka...terima dia seadanya sbb dia kan meluat kat hampa kalau hampa asyik nak dia berubah...sat swoh jadik Jaclyn Victor sat swoh jd Remy Ishak xpon tiba2 dia jd K.Rajagopal tak ka naya....hahaha....


Selaen drpd tu, selalu2 la norh buat keja sama2...sbb bila sama2 nih akan wujudnya kemesraan...MESRA gitjooo ala2 BOB kejap... Ala tak susah pon...paling kuat p tgk wayang ka...shopping brg dapoq kat Giant ka...Berebut tilam or katil dgn dia ka...(kalau kwn2 la..laki pompuan kang naya kena tangkap dgn Jabatan Agama haaaa....) Yg paling best..stady sama2...kekdahnya la stady...hahahaha...apa pon yg hampa buat try la buat sama2...jgn masok toilet sama2, tidoq sama2 sudah la nohh...jd kot laen lak nanti...


Haa...yg nih best....Please jgn CEMBURU sgt....nih penyakit la nih....kuat cemburu dan cemburu buta...Percaya la antara satu sama laen....kalau xpercaya tu alamat hancur la hubungan hampa...yela..dgr cerita dari minah cekchoh mana teruih nak serang...terus nak sentap...sentap hati mak nak...githoooo....haaa....Kalau bleh tu percaya la pd si dia....cuba dgr penjelasan dia dlu..jgn maen tuduh2...sakit tau...sbb apa yg hampa dgr dari minah cekchoh tu blom tau betoi ka tak...tak pasai2 hampa melepas dia..esok lusa tgk minah cekchoh tu yg dpt...haaa tak ka telan ayaq liuq cmtu....


Ok...next pasai ego...cuba2 lah merendahkan ego tuh....jgn asyik nak cari salah org jaa...kalau tetiba la dia cm berubah tu...cuba utk terima perubahan dia...ada sbb dia brubah...cuba fahami keadaan dia...bkn dia nak berubah sesuka hati dia...kdg2 kita nih xleh nak dia asyik ikot kita ja...kita pon kna la ikot dia jugak...ckp nak kekal bersama...kena la tolak ansur skit...xkan la sbb bulan lepas dia msj hampa sebanyak 258579 sms dan bulan ni surut 10 sms hampa dh nak melenting ckp dia ada org laen...mak ooiii ganazz nya...kalau cmni bleh jadi kuruih nih....yela perot enset yg diisi nya....


Yg ni tak ramai kot buat....sentiasa la jujur...kalau kata ada yg hampa terasa dgn dia...ckp la cerita la yg hampa xsuka dia buat hampa lagu tu....kalau marah bgtau gk kat dia tp bukan dgn caci maki...tp bgtaw dlm keadaan hampa dh stabil...ckp elok2....jgn dok apply budaya sindir menyindir plak...ckp punya la baek...tp mata kat atas tgn di dada...ish3...


And Last....Jgn la asyik dok MENGUNGKIT....ni benda yg paling xbest skali nih...dok ungkit kisah cinta zaman umoq 3tahun mana la nak tahan....kambing pon bleh naek minyak....hahaha....so never ever UNGKIT kisah lama...zaman cinta dia dgn org laen ka...zaman dia bahagia dgn org laen ka...zaman hampa bergaduh sbb org laen ka...zaman hampa curang ka...zaman dia curang ka...xpayah la...benda dh berlalu ni biarkan berlalu ja...apa yg berlaku tu jadikan batasan, sempadan. Toksah gatai nak ulang lg...beringat...hampa syg kat dia kan...kna la jaga hati masing2....


Ok la...xmau celoteh byk....hampa jaga la awek ka, laki ka, balak ka, kwn ka, teman tp mesra ka, apa bala sekali pon....kalau hampa syg kat dia...tunjuk la yg hampa betoi2 syg kat dia...biaq dia tau xpa...buat pa sembunyi2...biaq dia tau...senang...hampa pon puas hati kan....so jaga la org yg hampa syg ni elok2...jgn sampai menyesai lak nanti...


Papai....~~~


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jenguk La Diorg Nih