Wednesday, October 6, 2010

Kesibukan Melanda...

salam semua...
sory la bz skit skarang ni...
got latihan for nasyid...
masok festival nasyid kali ni...
buat kali ketiga dh..huhu...
cuma cabaran skit sbb kali ni...
solo sorg2...so nerves tu lebeh la...
ngeh ngeh~~~

myk aktiviti...
ada family day...
agak sebuk gk...
dok design baju utk green fashion night...
haha...t bila dh siap baju i show ok...
hehehe...skarang kena rahsia la..
heeeeeee~~~~

then aritu ada g Istana Budaya...
tgk Tun Mahathir Muzikal...
best sgt...thanx for AJK pelaksana...
korg da best!!!
sgt best ada Misha, Erra, Zizan, Isma Daniel..
mmg suka lah...
tp dlm kesukaan tu...
ada sesuatu yg berlaku...
yg mengubah hidup aku..
kebenaran ternyata memedihkan..
tp ku perlu jalani hidup..

then...
secara tetiba aku bermaen..
mementaskan lakonan dlm..
trilogi cinta yg aku tak penah jangkakan..
sgt memening...sdgkan aku mseh...
dlm dunia khayalan yg maseh tergantung...
waduh~~~selamatkan aku!!!!

terlalu byk yg berlaku...
buat aku stress..letih dan penat...
melara aku terus mencari arah...
benarkan aku bernafas buat kali ni...
bantu la...aku tak mampu lg...
aduuhhhh~~~~




FESNIK 2010 9HB OCT Dtg la tgk~~~~



Ini antara barisan pelakon Tun Mahathir Muzikal

Wednesday, September 1, 2010

Jangan Disakiti Dia

Salam Mesra semua...
pada pendapat aku, korg semua msti pernah mencintai dan dicintai seseorang...
adakalanya, ada yg meminati korg...
so..post kali ni tentang...
Jgn kecewakan org yang mencintai korg...

di bawah ni..adalah sebab kenapa korg tak boleh mengecewakan insan yg mencintai korg...sama2 kita baca...huhu~~~

1] Orang yang mencintai korg tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai korg. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada korg satu-satunya.

2] Walaupun korg sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting korg bahagia dan korg tetap menjadi impiannya.

3] Orang yang mencintai korg selalu menerima korg apa adanya, di hati dan matanya korg selalu yang tercantik walaupun mungkin korg merasa berat badan korg sudah bertambah.

4] Orang yang mencintai korg selalu ingin tahu tentang apa saja yang korg lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan korg.

5] Orang yang mencintai korg akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun korg tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6] Jika korg menyambut hari tahun dan korg tidak mengundangnya ke majlis yang korg adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7] Orang yang mencintai korg akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama korg, bahkan mungkin kejadian yang korg sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8] Orang yang mencintai korg selalu mengingati setiap kata-kata yang korg ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang korg sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai korg.

9] Orang yang mencintai korg akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran korg, bahkan mungkin meminjam CD milik korg, kerana dia ingin tahu apa kegemaran korg - kesukaan korg kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan korg, tapi akhirnya da berjaya.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu korg mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan korg kerana dia bimbangkan tentang korg, peu tntang korg.

11] Jika korg mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada korg.

12] Orang yang mencintai korg akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat korg itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13] Orang yang mencintai korg akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan korg, sehingga korg menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana korg telah menggegarkan dunianya.

14] Orang yang mencintai korg selalu ingin berada dekat dengan korg dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan korg.

15] Jika suatu saat korg harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar korg waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada korg. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan korg, pernah dengar ‘jauh di mata, jauh di hati?’

16] Orang yang mencintai korg bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17] Orang yang mencintai korg sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan korg di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan korg.

18] Orang yang mencintai korg kadang-kadang merindukan korg dan melakukan hal-hal yang membuat korg pening kepala. Namun ketika korg mengatakan tindakannya itu membuat korg terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19] Jika korg memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun korg mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu korg. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan korg walau sesukar mana permintaan korg.

20.Kalau korg melihat handphone-nya maka nama korg akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari korg walaupun ia korg kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat korg di tempat khas dan segala pemberian korg menjadi benda-benda berharga buatnya.

21] Dan jika korg cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan korg, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22] Jika suatu saat korg merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu korg kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu korg.

23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa korg memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu korg terbeban dengan karenahnya. saat korg pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan korg, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

* Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada korg? Jika ada, jangan pernah mensia- siakan orang tersebut… korg akan menyesal melakukannya!! Betul~~~

Sunday, August 22, 2010

Dalam Diamku

Siti nurhaliza dan Krisdayanti



Telah ku pilih jalan ini
Meski kini ku sendiri
Renungi erti sepi
Tak lagi ada satu kata
Satu jiwa dalam cinta
Yang ada hanya hampa

Semakin terasa
Semakin berbeda
Sungguh sangat menyeksa

*
Kata hatiku
Kusimpan dalam diam
Tak perlu ucap lagi

**
Kau kan mengerti suatu hari
Mengapa harus terjadi
Semakin terasa
Semakin berbeda
Sungguh sangat menyeksa

Sepiku lara
Hatiku hampa
Kerana cinta
Menyeksa di dada

Chorus
Lelah aku mencari
Ruang cintamu
Untuk cintaku
Bagi cinta ini

Lelah terus berlari
Tanpa bererti
Membelah hati
Terumbang-ambing dalam kebimbangan

Daku terus mencari…
Terumbang-ambing dalam kebimbangan

Yang hilang biarlah menjadi kenangan
Biarkanlah… lepaskanlah…

Telah ku pilih jalan ini
Meski ku sendiri
Renungi erti sepi

Tuesday, August 10, 2010

Ramadhan Al-Mubarak

Salam Al-Mubarak semua...
dh menjelang bulan puasa...
seronoknye...
taun ni sgt terasa gembira...
menerima Ramadhan...
tak tau knapa...tp sgt gembira...
huhuhu....

dh mcm2 plan...
firstly, nk berbuka ala kadar...
insyaALLAH cuba sedaya upaya utk tidak mkn berlebihan...
beramal smbil berjimat...haha
mudahan berjaya misi pertama nih...

secondly...
cuba utk menurunkan berat badan...
dh mula sikit2 before dis...
hope bulan Ramadhan nih...
berkat lebih skit dpt la...
berat bdn yg ideal...
terasa tak sehat sgt skarang...
gemukk...hahaha...

thirdly...
cuba nk kurangkan masa melaha...
jugak dh stat sikit2...
hope leh lawan nafsu diri nih...
yela..bila melaha ni...
mcm2 yg dibuat...
menyakitkan hati org laen...
mengata sal org laen...
tmbh dosa la...
dh la byk je dosa...
berkepuk2 lg la...
adoih....

next...
andai di izinkan ALLAH...
dgn kudrat dan kemampuan...
nk tmbh amalan yg baek...
mudahan...
hmmm...

niat dihati...
bkn nk menunjuk atau riak...
cuma mahu berkongsi...
harap kwn2 semua turut sama...
pasang niat yg baek...
menyambut bulan mulia...

Selamat menyambut bulan Ramadhan...
Selamat bersahur dan selamat berbuka puasa...

Sunday, August 8, 2010

Bintang Hati

Bintang-bintang berkerdipan
Hanya satu mengusik pandang
Hanya satu antara seribu
Pilihanku

Berkerdipan menghiasi
Hanya satu bintang di hati
Hanya dikau dalam seribu yang telah
Menawanku

( korus )
Datanglah ke dalam hidupku
Bawakanlah cahaya cinta mu
Datanglah ke dalam hidupku
Kini dirimu aku rindu

Di mataku kau berbeza
Kilauanmu menyentuh rasa
Kaulah bintang bersama cahaya
Tersembunyi

Bintang hati kau penyeri
Ku dambakan kasih sayangmu
Geloraku setiap waktu berlalu
Kau ku tunggu

( ulang korus 2X )

Bintang-bintang berkerdipan
Yang datang mengusik pandang
Kau satukan antara seribu pilihanku
Hanya kau ku rindu

( ulang korus 2X )

Friday, August 6, 2010

What the Hell!!!!

harini agak bingit sikit la...
seryes bengang gila...
tlg la jaga hal sendiri bleh ak...

aku bknnya apa...
seryes aku tak penah amek kesah...
lantak la ko nk buat apa...
nk jd jantan keras ka..
jd darai murahan ka...
lantak ahhh...
nih yg ko nk kacaw hidup aku apa hal...
ko buat keja ko sudah...

lantak la...
aku nk buat apa dgn hidup aku...
sial la...
ko cara hidup ko...
aku cara hidup aku...
yg ko nk komen cara hidup aku apa hal..
aku tau la mana baek mana tak..
tak yah la nk tunjuk baek kat aku...
caring konon nk jaga kawan...
hell la...

aku tak penah komen cara hidup ko...
nk jahanam ka nk cemerlang ka...
aku tau ko dh cukup besar la nk pk..
aku pon ada akal lg nk pk...
tak yah ko nk susah2 tlg pk utk aku...
seryes...thanks jela weh...

tlg ekk...
aku ada cara aku sendiri...
aku bahagia dgn cara aku...
ko bahagia dgn cara ko...
so hope jgn kacaw ahh hidup aku lepas nih...
thanks ahh sbb tlg pk utk aku...
tp aku maseh waras lg...
thanks byk3...

Sunday, August 1, 2010

~ Si Bintang Kecil ~

Usah dilanggar sempadan fikir
nanti kau nanar hilang arahNya
labuhkan layar kudratmu berdikir
menitipkan mahar korban sedaya.


Dialah Si bintang kecil
yang berkerlipan di kejauhan
menyerikan langit suram
di waktu gelap malam
bersama berjuta bintang lain
tetapi hatinya tetap satu.


Berkerlipanlah Si bintang kecil
walau jiwa dijerut duka,
berkerlipanlah bagai dian itu
dari teratak seorang sufi
yang tersentak dari tidurnya
lalu berwuduk dan bertahajud
di tika lena menyapa tidur insan.


Bersinarlah Si bintang kecil
walau perasaan dicarik kepiluan,
bersinarlah bagai dian itu
dari teratak seorang aulia
yang khusyuk membaca kalimat wahyu
teralun irama hati nurani
penuh pengabdian pada Ilahi
di kedinginan selimut membaluti hati-hati mati.


Mengerlip dan menyinarlah Si bintang kecil
walau kerlipan dan sinarmu
tak bisa menghasilkan pelangi tujuh warna
dan kerlipan sinarmu
tak kelihatan di siang sini
aku meyakini
kau dilihat menyeri di malam sana
untuk menyingkap misteri alam
mencari pengertian sebuah kehidupan
hati, jiwa dan perasaan...

Bingkisan kata nukilan hati,
Rohaizam bin Rosli

Saturday, July 24, 2010

~ Thank You ~

hye semua...
nk kongsi sedikit cerita...
haha...hati tgh gembira...
macam2 berlaku arini...
even penat tp best...

pagi2 lg
dh kna jln kaki
g fakulti...
ada raptai utk Hari Muhibah..
so gigih la angkat brg...

smpai tghari rehat..
balik la chekcoh kejap..
ada hot story...
dgr la apa lg..
tp tula...
i tak suka...
perlu ker..
nk blame org laen...
ko tu yg salah..
jgn la nk salahkan org laen...
bengong la~~~

then...
kna g balik fakulti...
walaupon hati berat nk tinggalkan katil...
hahahahha...

petang balik terus la...
gigih maen ping pong...
lawan dgn asap (khushairie)
mmg best la lawan dgn dia...
enjoy~~~~

tp menten mood...
kacau bilau...
ada happy, marah, geram,
konfius pon ada gk...
woohoooo~~~~
dgn kwn tu cmni..
dgn kwn ni cmtu lak...
adoih....

hmmm....
apa pon thanx sgt...
aku sgt bahagia arini...
trasa sgt dihargai...
tak pernah bayangkan..
ia jadi realiti...
thank you...


you always in my mind~~~
saya sayang kamu...

Thursday, July 22, 2010

Kacau Bilau

hye semua....
tak tahu la kenapa dgn hari ni...
tp rs laen sgt...
PMS kah??
adoih~~~

bkn apa...
sejak dr klas statistics lg..
pepagi lg dh moody...
rs sedeyh la...
frust la...
huru hara la jiwa ni...
cmne la...

dh dua hari dh bdn ni
cm tak ok...
selesema sikit...
tak tau la kalau tu puncanya...
rs kurang selesa...
huhuhu~~~~

semalam...
senang hidup...
dh tak tau nk buat apa...
terus tido...
lantak la korg nk dtg bilik ke tak...
A A K (Ada Aku Kesah??)
bgn pagi menten PMS jugak...
adoih~~~~



hmmm...
myb kna dok bilik kot...
kurang jumpa org...
memencilkan diri sebentar...
kang tkot ada yg trasa hati lak...
yela...emosi tak stabil ni...
boley jd punca mcm2 benda...
hahaha....
if kwn2 ada cadangan laen...
bantu la insan ni...
huhu...
adios~~~~

Tuesday, July 6, 2010

Adi – Tafsirkan Cinta



Ada kamu aku membisu
Ku terpaku
Tatkala itu hancur sudah
Masa tuk bersamamu

Namun hati menguasai
Marah dalam jiwa
Tercipta bahasa baru
yang lahir utkmu

Chorus:
Kau bacalah mata ini
Cahaya yang menyinari
Kau tafsirlah belaian jariku
Kau hitunglah kucupanku
Dakapan yang hanya utkmu
Adakah kau perlukan bahasa
Tafsirkanlah cinta

Jika kau perlukannya
Ku tetap bersemuka
Luahkan segalanya suara di jiwa


Chorus:
Kau bacalah mata ini (mata ini)
Cahaya yang menyinari
Kau tafsirlah belaian jariku
tafsirlah belaian jariku)
Ooooo….
Kau hitunglah kucupanku
Dakapan yang hanya utkmu
Adakah kau perlukan bahasa
Tafsirkanlah cinta

Lagenda Puteri Berangan

Episod 1

Pelangi menyerlahkan lagi serinya waktu petang selepas hujan. Suasana waktu itu begitu hening dengan menyaksikan kesibukan Bandar Estancia yang dipenuhi dengan saudagar kaya, peniaga kecil serta penduduk yang tekun mencari hasil pendapatan untuk menyara hidup mereka. Aman makmur lagi sejahtera bandar yang ditadbir oleh Datuk Bandar Sigundur yang mementingkan keselesaan penduduk. Namun terdapat sebuah lagenda mengenai bandar ini di mana lagenda ini merupakan kisah bagaimana bandar ini dibuka suatu masa dahulu. Tinggal seorang Raja yang sering meneroka dan membuka perkampungan baru. Ditakdirkan beliau berkahwin dengan seorang gadis jelita yang tinggal disitu dan menjadi Permaisuri. Dikatakan Permaisuri ini telah melahirkan ramai cahaya mata tetapi semuanya puteri. Raja telah murka lalu telah menghukum Permaisurinya dengan hukuman bunuh iaitu direjam didalam tasik dan sebagai peringatan kepada peristiwa itu tasik itu dinamakan Tasik Permaisuri. Perbuatan Raja itu telah mendatangkan musibah kepada seluruh perkampungan lalu Raja bersembunyi di dalam sebuah gua kerana rasa bersalahnya hingga akhir hayatnya. Sehingga kita gua itu menjadi misteri dan tiada siapa yang berani mendekati gua itu yang lebih dikenali sebagai Gua Raja.



Kembali mengisahkan puteri-puteri yang telah ditinggalkan oleh Permaisuri, mereka telah dijaga oleh pengasuh yang membawa lari mereka ke tempat selamat kerana risaw akan Raja yang mahu membunuh kesemuanya. Baiklah mari kita berkenalan dengan kesemua puteri-puteri yang jelita belaka. Puteri sulung yang rendah diri, kadang-kadang tak bertempat. Dia seorang yang pemalu serta mempunyai masalah cinta yang kronik tapi nak buat camne, inilah Puteri Adrianna. Puteri kedua hasil pernikahan Raja dan Permaisuri adalah Puteri Catharina. Catharina seorang yang bergaya, cantik serta mempesonakan. Berperawakan menarik serta selalu suka membuat orang sekelilingnya ketawa. Happy go lucky katakan orangnya. Cita-citanya mahu menjadi setiausaha berjaya, free hair dengan pakai skirt pendek kaler pink lagi. Next, Puteri Julianna seorang yang mempunyai aset paling berharga. Mega uolz tiada terbanding bak mega mendung di angkasa. Julianna seorang yang cantik secara natural, susuk semulajadi dan berwajah keturunan arab sikit. Terima kasih kepada Mary Kay!! Nyanyiannya memang macam Waheeda Wassini tapi kadang-kadang macam Ning Baizura pun ada gak. Apa pun, Julianna seorang yang baik hati dan pemurah. Puteri keempat, special sikit lemah lembutnya tak terkata ala-ala jellyfish giteww. Siapa lagi kalau bukan Puteri Amalia bersesuaian sekali dengan sifatnya yang fragile. Amalia ni suka melancong, merata dia sudah pergi. Cakap je kat mana mesti dia pergi ala-ala destinasi Bajet gitewww. Then Puteri Tania satu-satunya puteri yang berkulit gelap sikit. Tania ni seorang yang perasan sikit dan selalu menafikan yang dia ni puteri. Dia ingat dia putera adoih tolong la sedar sikit. Puteri ni sudah berpacaran merancang mahu berkahwin dan meninggalkan Bandar Estancia. Next, Puteri paling sopan sekali, Puteri Sophia. Seorang yang lemah lembut tapi tak selembut Amalia. Kurang berkata-kata dan suka terjelepuk di atas katil. Diminati ramai jejaka kerana sifat lembut yang berpada-pada sehingga ada jejaka idaman puteri lain pun melekat. Sekarang dari yang sopan kita bergerak ke puteri seterusnya iaitu Puteri Melissa. Melissa ni tak terbendung orangnya, fragile yang teramat-amat dengfan kelembutan extra disulami dengan jeritan syahdu nan membelai telinga. Melissa ni pakar bab maen game dalam facebook. Ada jela game yang dia pasti expert dan naik level dengan cepatnya. Melissa ni setiausaha bagi geng perasan hensem kat Bandar Estancia so segala rahsia pasti dia tahu. Puteri bongsu Puteri Cassandra, pandai bergaya serta seperti biasa lemah lembut. Pakaian Cassandra memang meletup bergaya habis. Tapi yang paling penting, Cassandra lah yang paling banyak sekali produk kosmetik berbanding puteri yang lain. Kosmetik dari hujung rambut sampai ke hujung kaki mesti diapplykan sebelum keluar. Kalau tak, mmg tak lengkaplah hidup puteri seorang ni.


Sebagai kesimpulan, puteri-puteri ini memang bersifat lembut cuma tahap kelembutan adalah berbeza diantara satu sama lain. Puteri-puteri ini dijaga dan diasuh serta diberi perhatian oleh Datuk Bandar Sigundur. Ini adalah demi keselamatan puteri-puteri ini andai kata ada musuh yang mahu menjatuhkan mereka.


Bersambung..................


Saturday, June 12, 2010

MARI MEMBACA...

hye semua...
saja suka suka....
lama tak karang cerita...
tetiba rs nk buat balik apa yg slalu buat kat skolah...
buat buku cerita...tp kali ni versi moden...
akan dipostkan di blog tercinta ni...
huhuhu...

cerita ni...
cerita adaptasi kehidupan sebenar...
yang diceritakan secara fairytale.....
so rajin2 baca la...
akan dipost seminggu sekali...

so...
nntikan kemunculan cerita rekaan saya...
hope anda semua terhibur....

Saturday, June 5, 2010

M.E.M.O.R.I.E.S

salam semua....
arini cuti bezday agong...
so hepi sgt leh rehat2...
kalaw x kna keja arini..
hehehe...

neway...
post ni cuma nk show...
kat korang bakat photografi cek...
laha je pon...tp saja la...
suka tgk scenery nih...
hahaha....




yg 1st ni...smlm amek..time jln2...suka tgk pokok xde daun...mysterious sgt...





ni blok rajawali..time ni nk ujan..cantek bila kna chaya matahari..shining...huhu...





ni kat umah kat aloq staq...haaa ada bendang(sawah padi)...rindunya...





ni RU terchinta...amek time nk g klas..sbb nk masokkan dlm report MGM3180..hahaha...






lastly, ni time festival zapin ZAFEST 2010...amek dgn tujuan nk tgk sama paras ke tak...hahaha...gigih kan...anyway...sweet memory sgt...dpt 3rd place..hepi sgt...berbaloi dgn usaha dan keringat yg dikorbankan...ngeh3...


haa...
nie jela gmbarnyer...
nnti2 la tmbh...huhuhu...
gmbr biasa jer...cuma sronok...
hmmmm....
hepi holiday korang....
nnti ecah (my frenz) nk dtg...
xsabar tunggu dia...
huhu...
chow dlu...
papai~~~~

Tuesday, June 1, 2010

Antara CINTA dan CITA CITA...

salam...
post kali ni laen skit...
CINTA dan CITA-CITA...
sumting yg subjektif..
huhu...bkn slalu...


bkn apa...
kdg2 ada insan yg mahukan cinta..
smpai mengabaikan cita-cita...
ada plak yg mengejar cita2...
smpai cinta ntah ke mana...


bg aku...
aku xtau yg mana satu...
aku mengejar cita2...
dan aku mahukan cinta...
rs tak lengkap tanpa kasih syg...
tak kesah la dr abah n mama..
family..kwn2..sahabat...
pujaan hati..kekasih...
atau pun yg diminati..


cita2 aku...
nk berjaya dlm hidup...
nk menyenangkan abah n mama..
diorg dh lama hidup susah...
demi aku dgn adik2...
aku nk diorg hidup bahagia...
aku pasti akan tunaikan...
walau apa jua yg harus aku buat..
insyaALLAH...


cinta...
setakat ni...
bkn tak memerlukannya...
cuma maseh bkn priority...
hmmmm...huhuuhu....
tak la korang cmne lak kan...
bkn nye apa...
cuma tak ready lg utk itu...
huhuhu....


haaa...
so apa plak pendapat korang...
cinta or cita2 yg korang kejar...
kongsi2 la...
blog nih menerima pendapat korang...
ruangan chat tersedia utk kita...
mari berinteraksi...
huhuhuhu...




nie mama tercinta...rindu sgt kat mama...

Monday, May 31, 2010

Impian Tercapai....

hye semua....
hari ni g klang...
kna g turning compost kat sana...
hahaha...tak tahan sgt baunya....
enak sgt...standard food waste..
setengah ari kat sana...


then...
kak erni pick up kitorg...
hantar balik ke ofis...
belum lunch...
so kitorg kluar la...
syafiq, my frenz sama2 pektikal kat ctu...
bawak la g tmpat mkn berdekatan...
mkn selama 1jam...
punya la nk ngelat keja...
haha...masok ofis pon xde menda nk buat...
jd melepak jela dlu...
smbei bercerita...
hahahhaa....


abeh je time ofis...
terus chow...apa lg...
tp pkul 6 gk baru bertolak balik...
alhamdulillah..traffic ok sgt...
selamat smpai ke UPM...
huhuhu....
sempat g pasar mlm...
beli nasi lemak...
hahaha...
lama sgt teringin mkn...
dpt jugak...huhu...
mmg impian tercapai la arini...
besh3....

Sunday, May 30, 2010

DRAMA MANIA

hye semua...
msti cm tetiba jaa kan...
hahaha....bkn apa...
cuti 3hari ni...
tetiba jd drama mania jap...
tak tahu nk buat pe kat bilik...
sengsorang lak kan...
huhuhu....


nie way...nie la...
drama yg buat jd gila kejap...
PERSONAL TASTE / PERSONAL PREFERENCE





huhuhu...
drama baru...
kat korea baru abeh tayang 20 mei aritu...
best citer dia....jln citer manarik...
watak utama jeon jin ho...
lakonan lee min ho...dia dlu famous dgn nama goo jun pyo..
haaaa...terus semua tau sapa dia kan...haha...
heroin lak comei jer...
son ye jin..pegang watak sbg park kae in...
dlu slalu tgk dia pgg watak sedih jer...
watak sedih dgn muka cantik...
dlm citer nih...haaaaa
mmg laen la dr watak yg dlu...
besh sgt!!!!


citer skit la ekk sinopsis dia...
jeon jin ho ni arkitek..ada company sndiri..
stlah company bapak dia kna rampas dgn kwn bapak dia sndiri...
so dia bukak company nk amek balik company bapak dia...
dia knal dgn park kae in ni time lepas dia kalah dpt projek besar...
park kae in ni lak couple dgn laki yg kalahkan si jin ho ni...
tp sbnarnya kae in ni kna tipu...
laki tu tak suka dia pon tp suka kat kwn kae in tu..
esok diorg nk kawen tp kae in xtau...
last2 tau gk...
kesian kae in...sedih teramat...


pehtu ada projek...
utk dpt ilham...
jin ho sewa bilik kat umah kae in...
umah kae in ni hebat...
bapak dia legend arkitek...
so jin ho nk amek ilham bapak kae in nila...
haaa....
nk tau pa yg jd...
korang kna tgk sendiri la...
xbesh la kalau citer semua..
jd spoiler lak....
hahaha




lee min ho sebagai jeon jin ho




son ye jin sebagai park kae in


huhu...sronok la citer ni...
suka sgt tgk...
lagu2 dia pon besh....
hope korang enjoy la tgk citer ni...
if ada cadangan drama korea yg besh...
jgn lupa comment ehhh....
k...papai~~~~

Friday, May 28, 2010

Alamak!! Aku di'Tag'....



salam semua...
hahaha...
bahagianya bila dpt berehat 3hari...
mmg holiday sakan la aku...
ngeee....


tp bila bgn
dh ada assignment lak...
di tag oleh mereka...
kna la menjwb soklan2...
chaiyok3...


1. UPLOAD GMBR YG ADA KAT DLM PC/LAPTOP ANDA




2.CITER SKIT SAL GMBR TU

huhu...nih jellyfish...
hahahaha....
comey kan...
terlembut-lembut...
terkial-kial...
tp menten leh survive...
cayalah!!!


3.BILA LAST SKALI MKN PIZZA

when celebrating Leyla bezday...
tu jela...
sbb lepas tu ajak mkn je...
diorg ckp ok...
time nk order masing2...
da kenyang la..
awal sgt la...
last2...xjadi..
siot tol...

4.LAGU YANG TERAKHIR YG ANDA DENGAR

my fav...BELEIVE by TRAVIS GARLAND....
huhuhu..layan best gila
satu lg...
LOVE LIKE THIS by SS501...
lagu korea...suka tgk video clip dia...
huhuhuhu....

5. APA YG KORANG BUAT SLAIN SELESAIKAN SOKLAN NI

sambei menelan air liur...
angkat kain pelikat smpai lutut...
dan mendengar lagu...hahahaha...


6.SELAIN NAMA SENDIRI, ANDA DIPANGGIL DGN NAMA APA

huih...
myk nih...
kat umah fmily pggei along...
kat skolah diorg panggei nama penuh...
kwn baek kat skolah panggei d.suriaraya
masok matrik ada yg panggei zam..
kat UPM...zam, iejam, nyuting, nyut, nyutz...
ting (dh cm ting tong)...
k.nyutz...k.nyut3x...
special skit cik jah...
huhuhu...

7.TAG LAGI 8 ORANG...

t-teq
kepoh
husnibaby
syafiq adnan
awel asyerap
awe
atieya

8.SIAPAKAH ORG NO1 BG ANDA

haha...
ni t-teq...
dia la jellyfish tu...hahaha
paling kuat melancong...
ntah2 skarang xde kat malaysia...
bkn leh kira sgt nih...
kan???hahaha...

9.YANG NO3 ADA HUBUNGAN DGN SAPA

uik...
huhuhu...
yg tak dapat nak dikenalpasti...
huhuhu....
rmai peminat...
huhuhu~~~

10.KATA KATA CINTA UTK NO2

hahaha...
bila nk melawat???

11.SAPA NO5 TU??

OOO....
nih asraf...
ramai pggei dia halus...
tp aku oggei dia abg long...
hahaha....
nnti dia floor rep aku...
bang long...
make sure tandas cantekk ehhh...
hahaha...

12.BERI 5 YG ANDA TAU TNTG ORG YG TAG ANDA

hahaha...senang je nih...
~dia go mi nam...kwn baek tae kyung
~suka nyanyi lagu OTOKAJO..
~tgh FRUST berCINTA...terus buat lgu AKU TAHU
~happy go lucky...kan leyl kan...
~time baik jg MAK AYAM,time jahat dia jd BAPAK AYAM
hahahaha....


13.PERSAMAAN KAMBING DGN LEMBU

aku tak suka mkn daging diorg...


14.PRASAAN ANDA DI TAG

alamak...
apa kebendanya nih...
adoih....


15.GAY or LESB

hahaha....
i'm confused...
xtau gay ke lesbian...
ngeeee....


huish...
akhirnya....
penat gak menaip nih...
huhu..
nk tgk movie...
cuti2 cmni lyn tgk movie...
hahahaha....
hepi holiday semua...
papai~~~~

Wednesday, May 26, 2010

KAWAN SAHABAT TEMAN





K.A.W.A.N


Pepatah mengatakan

"Berkawan biar beribu, berkasih biar satu"

mama selalu cakap macam tu...

berkawanlah biar beribu, tapi kekasih biar satu..

tapi ape maksud kawan ahh???

semua tau tak apa maksud kawan???

pada aku, kawan adalah kawan...

kawan adalah tempat untuk kita berkongsi kegembiraan...

bila senang ramai yg mengaku kawan,

tetapi bila susah kesemuanya menghilang...

macam ada pepatah jugak...

kawan makan kawan...

hope semua tak macam tu ehhh ekkk....



S.A.H.A.B.A.T


apa maksud sahabat?

slalu org ckp aku berkawan dgn dia...

jarang org ckp aku bersahabat dgn dia...

bagi aku, sahabat adalah segalanya...

segala susah senang dikongsi bersama...

segala suka duka dilalui bersama...

sama2 menghadapi jerit perih kehidupan...

sahabat cukup memahami...

tanpa perlu ungkapan kata...

yg ini la yg aku cari...

hmmm...next!!!




T.E.M.A.N


teman seperjuangan...

teman suka duka...

teman sehidup semati...

dia lah kawan, sahabat dan lawan yg setia

bersama sampai akhir hayat...

adakah ku akan bertemu dgn teman sepertinya??










inilah KAWAN, SAHABAT dan TEMAN buatku

TERIMA KASIH kerna sentiasa disisiku....

Monday, May 24, 2010

17 : 39....bahagianya ( "____" )



hye....
huhu...
mood hepi yg teramat...
akan ku abadikan
waktu 17 : 39 ini
smpai bila2...
ngeeee~~~


arini kna g ofis..
travel la ke shah alam...
smpai lmbat...sabar jela
traffic tau2 aja la...


nk dijadikan citer...
sumer report kna submit arini
apa lg...gelabah la...
tak siap lg 1report...
stlah smlm gigih siapkan yg lg 1...
huhuhuhu....


berkarang la....
buat report tu smpai lunch hour...
sambung balik pas lunch...
naseb smpat siap before balik...
sedar2 da pkul 5. 25ptg da...
aiyooo....


after submit jer...
tiba masa utk tgk project
my little 'zamia'...
dia sakit...kuning dh dia....
sedih sgt....




then...
lunch-mate dtg...
seharian xckp dgn dia...
i bz sgt...
kesian kat dia...
huhu...
smpat la chat kejap..
tggu waktu balik keja...
huhuhu....


xtau napa...
each time tgk dia...
trasa malu...
blushing siot...
hahaha....
tiba2 km diam...
dia bgn...
then dia duduk balik...
suddenly...
"nk no fon???"
huuuu....
bahagia menerpa ke dlm diri...
ngeeee~~~~


sgt bahagia...
i dh lama nk minx...
cuma segan...
tp bila minx...
gembira la apa lg....
hahahaha~~~~


hmmm...
ntah apa2 lak...
tp biar la...
nk kongsi saat bahagia dgn korg...
hehehehe...
xpe kan...huhuhu....
mudahan berkekalan...
ngeeee~~~~

Sunday, May 23, 2010

Rude Boy

hello semua.....
yes...entry kali ni tetiba sal rude boy...
suka lagu nih....
video clip pon mantap n ngancam...
hahaha....
sronok dok nyanyi lagu nih...
huhuhuhu~~~~




jom nyanyi sama2....ngeeee~~~~
3.... 4!!!!!!





Come on rude boy, boy
Can you get it up
Come here rude boy, boy
Is you big enough
Take it, take it
Baby, baby
Take it, take it
Love me, love me


Come here rude boy, boy
Can you get it up
Come here rude boy, boy
Is you big enough
Take it, take it
Baby, baby
Take it, take it
Love me, love me


Tonight
I'mma let you be the captain
Tonight
I'mma let you do your thing, yeah
Tonight
I'mma let you be a rider
Giddy up
Giddy up
Giddy up, babe


Tonight
I'mma let it be fire
Tonight
I'mma let you take me higher
Tonight
Baby we can get it on, yeah
we can get it on, yeah


Do you like it boy
I wa-wa-want
What you wa-wa-want
Give it to me baby
Like boom, boom, boom
What I wa-wa-want
Is what you wa-wa-want
Na, na-aaaah


Come here rude boy, boy
Can you get it up
Come here rude boy, boy
You should Is you big enough
Take it, take it
Baby, baby
Take it, take it
Love me, love me


Come here rude boy, boy
Can you get it up
Come here rude boy, boy
Is you big enough
Take it, take it
Baby, baby
Take it, take it
Love me, love me

Tonight
I'mma give it to you harder
Tonight
I'mma turn your body out
Relax
Let me do it how I wanna
If you got it
I need it
And I'mma put it down


Buckle up
I'mma give it to you stronger
Hands up
We can go a little longer
Tonight
I'mma get a little crazy
Get a little crazy, baby


Do you like it boy
I wa-wa-want
What you wa-wa-want
Give it to me baby
Like boom, boom, boom
What I wa-wa-want
Is what you wa-wa-want
Na, na-aaaah


Come here rude boy, boy
Can you get it up
Come here rude boy, boy
Is you big enough
Take it, take it
Baby, baby
Take it, take it
Love me, love me


Come here rude boy, boy
Can you get it up
Come here rude boy, boy
Is you big enough
Take it, take it
Baby, baby
Take it, take it
Love me, love me


I like the way you touch me there
I like the way you pull my hair
Babe, if I don't feel it I ain't faking
No, no


I like when you tell me kiss it there
I like when you tell me move it there


So giddy up
Time to giddy up
You say you're a rude boy
Show me what you got now

Come here right now


Take it, take it
Baby, baby
Take it, take it
Love me, love me


Come on rude boy, boy
Can you get it up
Come here rude boy, boy
Is you big enough
Take it, take it
Baby, baby
Take it, take it
Love me, love me


Come here rude boy, boy
Can you get it up
Come here rude boy, boy
Is you big enough
Take it, take it
Baby, baby
Take it, take it
Love me, love me


Love me
Love me
Love me
Love me
Love me
Love me


Take it, take it
Baby, baby
Take it, take it
Love me, love me


Love me
Love me
Love me
Love me
Love me
Love me
yeh yeh yeh ,


Take it, take it
Baby, baby
Take it, take it
Love me, love me





cantek kan dia...huhuhu
k la saja nk kongsi lagu dgn korg...hahahah
huhuhuhu....
papai....
nk g jln2 jap...
bosan dok dlm bilik sorg2...
ngeeee....
c u later....

Saturday, May 22, 2010

LUKA DI HATI INI....




luka di hati ini
tlah menelan waktu yg panjang
kesakitannya megajar aku
erti sabar tabah
cukup menDEWASAkan
sehingga aku dpt membaca
sekian silapku
sepanjang perjalanan
semalam...


aku
tak ingin lagi LUKA ini
berdenyut terus
kalau pun tidak segera hari ini
besok pastikan berbalut


aku insan
sudah lama menderita
biarlah pada hari hari
yang sayup ini
sebelum waktu menutup usia
aku MAMPU
mengukir senyuman bahagia
menghirup hidup
yang sejahtera...





Wednesday, May 19, 2010

HERO


Salam semua...

sori TAK update blog nie...
bz yg teramat...

boss kasi myk keja....
huuuu....


arini nk dia jadikan cerita....

saat mentari meninggi...

dlm perjalanan pulang ke UPM(skip keja)

motor tetiba berhenti dari mengoperasikan enjinnya...
maka terhenti la di tepi jln...

dh la tu...
stat xnk idop...
tahan moto laen diorg xbenti...
siot betul...
mcm muka
perogol je aku nih...
adoihhh...



stlah lama
bertapa...
ada la
mamat nie...
mula2 cm pndg serong ja...
rupa2nya dia ada niat baek...

kira
HERO la...
kalau x...
'summer camp' la aku kat ctu...
ngehh3x...



yg beshnya...

sempat
meronggeng...
tonggek siot
aku naek moto dia...
tetiba dh jd minah rempit...
hahaha apa pon..
thanks sgt...
dia sudi benti...
ngee~~~





hmmm

xtau la bila plak leh update blog...

hope suma enjoy dgn life masing2...
sampai cni saja...
sehingga bjmpa lg...
papai~~~~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jenguk La Diorg Nih