Wednesday, February 6, 2013

Ramalan Shio 2013 (Part 2)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Tahun 2013 merupakan tahun ular. Orang yang bershio kerbau mempunyai banyak kesempatan bagus, seperti kesempatan naik jabatan bagi orang bekerja. Saat sudah memiliki kekasih juga sudah boleh ke jinjang pernikahan. Bagaimana dengan anda?

Bila ingin mengetahui kejayaan anda di tahun 2013, jom semak peruntungan shio tahun depan bahagian kedua dari Tjong Kwan Seng atau lebih dikenal dengan nama Suhu Yo.

7. Babi
Babi bermusuhan dengan ular sehingga gerak-geriknya sentiasa diawasi ular. Babi banyak kegagalan dalam percintaan, kewangan juga sangat boros. Pekerjaan atau usaha juga banyak cubaan membuat babi di tahun 2013 terlalu stress.

Dalam perhitungan Fengshui, babi di tahun ular ialah Ciong besar. Bagi yang lahir tahun 1959 dan 1947 akan sakit teruk bahkan berisiko kematian. Untuk yang lahir tahun 1971 dan 1983, akan ada pergolakan rumah tangga dan yang lahir tahun 1995 harus berhati-hati ketika bergaul. Babi harus cisua atau buang sial agar tidak terjadi masalah di tahun ular.

Sering-sering pasang lilin untuk pencahayaan rezeki dan peruntungan anda. Permusuhan dengan orang lain harus dihindari, apalagi dengan saudara dan teman dekat. Berupaya melakukan pendekatan dengan orang-orang yang memusuhi anda. Kata-kata kasar jangan disebut. Kalau tidak tahan hindarkan saja kerana diam adalah emas.

8. Tikus
Tikus terlalu sibuk sehingga melupakan kesihatan. Tikus harus banyak istirehat sepanjang tahun agar kadar kesihatan tidak menurun. Kurangnya tidur akan membuat tikus stress, terutama kerana besarnya keinginan membuat tikus banyak berhutang.

Tikus harus mengambil sikap untuk menurunkan keinginan yang berlebihan. Tidur lebih awal dan tidak mengurus berbagai urusan kecil. Tikus akan beruntung kalau berhemat dan semangat. Kejadian yang akan menimpa tahun ular adalah masalah keluarga, harus saling percaya satu sama lain agar tidak saling curiga.

9. Kerbau
Kerbau diberi keutamaan oleh ular sehingga banyak kesempatan bagus yang akan diperolehi, seperti kesempatan naik jabatan bagi orang bekerja. Saat sudah memiliki kekasih juga sudah boleh masuk ke jinjang pernikahan. Kerbau sering menunda-nunda pekerjaan dan bermalas-malasan karena kesempatan untuk maju di tahun 2013. Semua masalah akan selesai dengan baik.

Kesihatan kerbau masih diselimuti dengan stress dan kelelahan. Jalan untuk mengatasi stress adalah dengan menjauhi orang-orang yang bermasalah serta tentunya dekat dengan yang baik. Bersukan sangat baik untuk menaikkan daya tahan tubuh agar tidak kelelahan.

10. Singa
Singa sangat ditakuti oleh ular sehingga singa pada tahun ini ialah ciong. Banyak stres karena masalah kewangan. Pengeluaran besar dari pihak keluarga yang membutuhkan singa untuk membantu yang tidak mampu ditolak oleh anda. Mengatur kewangan 'seketat mungkin' sudah boleh dilakukan bagi mengelakkan dari menghadapi stress.

Hindari ajakan kerjasama dan tergiur akan barang milik teman agar tidak membuat anda membeli barang yang tidak berguna. Kesihatan menurun membuat anda mudah terkena selesema, batuk, dan gatal kerongkong. Banyak makan buah akan meningkatkan imunisasi dalam tubuh sehingga tidak mudah terkena penyakit. Rasanya singa sulit menerima keadaan yang sering membuatnya kecewa. Hemat tahun 2013 boleh membuatkan anda melewati tahun ular.

11. Naga
Naga setelah berkuasa pada tahun 2012, sekarang turun takhta. Stres karena kebanyakan masalah pada tahun 2012 sehinggakan di tahun depan anda harus giat bekerja untuk diri sendiri agar bisa lebih mapan. Naga banyak pengeluaran yang harus dibendung kerana kebutuhan peribadi harus difikirkan dua kali agar kewangan meningkat.

Bangun tidur harus lebih awal agar rezeki tidak dipatuk ayam. Banyak musibah datang, untuk itu hindari perjalanan yang jauh dengan kendaraan berroda dua atau empat. Apa yang ada sekarang harus disyukuri dan dipupuk agar ia dapat membuat anda lebih maju kedepannya. Fikirkan untuk menikah jika sudah ada pasangan yang cocok.

12. Kelinci/Arnab
Kelinci/Arnab yang tegar pada tahun ular ini mendapatkan rezeki. Banyak tawaran kerjasama. Pekerjaan yang ditawarkan pun membawa penghasilan yang besar. Kelinci/Arnab tidak boleh sombong jika tidak mahu dijauhi temannya.

Kelinci/Arnab tidak boleh minum minuman bersoda ataupun terlalu manis yang mengakibatkan mudahnya naik berat badan anda. Kelinci/Arnab di tahun 2013 sangat mempesonakan sehingga banyak yang mengagumi. Kalau ada kesempatan untuk merantau jauh, lakukan saja.

Kesihatan kelinci yang kurang baik ialah di bahagian perut dan tekanan darah rendah. Murah senyum agar rezeki berlimpah serta disarankan memakai banyak warna putih, kuning, merah, dan oren.


Sekian saja ramalan shio bahagian 2... bagi yang blom membaca bahagian satu boleh klik SINI.

p/s: Ramalan ini berdasarkan kepercayaan kaum cina, bagi beragama lain disarankan berpegang teguh pada kepercayaan dan agama masing masing...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jenguk La Diorg Nih

Blogged.my Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Backlinks